vad skulle vi annars göra?

hejsan :d
im back from finland!
och som vanligt var det jätte kul, vi va i en liten stad i närheten som heter lovisa o kolla på gravar
jag vet det låter konstigt men jag har faktiskt fått lära mig jätte myk om mina släktingar ända tilbaka till 1800-talet ;o
så det va kul, det är väldigt svårt o förklara hur det såg ut där men jag kan ju bara säga att det är ingen modern
stad som är tätt bebyggd dom har lixom fortfarande grysvägar o inte alfalt på alla ställen
och som min jojie (min morbror) sa staden lever men den är inte med i tiden ;d
sen en annan dag va vi i helsningfors o i sveaborg, sveaborg är en borg som svenskarna o finnarna byggde på 1900-talet för att skydda sig mot ryssarna o allt det där, vi kommer alla att få lära oss det i skolan en vacker dag
o det va väl typ det vi gjorde i stora drag, förutom sitta i seitlax o mysa o käka kräfftskiva o sånt mysigt :)
o som jag sa innan jag åkte så kommer det komme bilder, jag tog runt 300, men haha jag kommer ju inte ladda upp alla men en del men det kommer nog lite senare för jag ska käka kyckling nu :D

Kommentarer
Postat av: mandis

yey du är hemma! :D <3

2010-07-21 @ 19:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0